tarta de ciocolata

a lui hadean, facuta de mine 😀

pen’ ca v-am tot spus ca domnu’ adi ma inspira cand raman far’ de idei, mi se pare fair sa va spun cum am facut eu tarta de ciocolata, dupa indicatiile dansului.

in primul rand, te milogesti la prieteni sa-ti dea o tava (daca esti in situatia mea si n-ai; surpriza!). da’ pentru ca era picnic organizat, n-a fost nevoie de multa milogeala, mavro s-a oferit imediat sa ajute; dupa indicatiile pretioase ale don’soarei lori (cea care nu vrea niciodata sa dau link si cea pururea responsabila de pozele reusite de la indoparile noastre in aer liber). 🙂

dupa ce rezolvati cu tava, faceti lista de cumparaturi: oua, zahar, unt, faina, ciocolata neagra si smantana dulce.

mai exact, pentru aluat aveti nevoie de 2 galbenusuri pe care le frecati cu 3 linguri de zahar si cu o treime dintr-un pachet de unt. compozitia care va fi asemanatoare unei creme  se amesteca apoi cu o cana si jumatate de faina alba. aluatul obtinut trebuie sa fie moale, usor de modelat; ideal e sa nu se lipeasca. mie mi-a iesit, da’ domnu’ hadean zice ca merge si racit vreo ora si-apoi se modeleaza brici. 🙂

dupa ce-am asezat uniform aluatul in tava, l-am intepat obsesiv cu o furculita, sa nu se umfle. l-am lasat vreo 5-7 minute la cuptorul incins, la vreo 170 de grade.

in tot acest timp m-am ocupat de crema, pentru care aveti nevoie de alte 2 galbenusuri, 180 gr ciocolata neagra si 400 ml de smantana dulce; eu am pus 500 ml si-am inteles ca de asta a dat putin p-afara 😀 deci 400! ciocolata si smantana se arunca intr-o olicica si amestecati in ea pan’ va plictisiti se topeste ciocolata. dupa ce-i topita si incepe sa arate a crema, luati-o de pe foc, aruncati galbenusurile peste ea si amestecati pan’ se fac toate una. 🙂

turnati crema in aluat si inchideti-o in cuptor inca vreo 15-20 de minute la 180 de grade. invitatii de la picnic zic c-a fost buna. mi-a placut si mie si sper sa va placa si voua.

Leave a Reply

