tort. pen’ ca pot. :)

pentru c-am inceput sa ma pricep, de ce sa nu-mi fac eu tort de fiecare data cand am chef sau cand se cere, nu? asa am zis si eu saptamana trecuta cand se apropia sf. alexandru. stiu, e un moft, am mai zis si mi s-a mai zis. da’-i placerea mea, astfel ca nu prea aveti ce-i face.

reteta am vazut-o prima data aici si recunosc ca n-am fost nici macar curioasa sa stiu ce si cum ar iesi. in luna iunie s-a serbat o foarte buna prietena a mea, ocazie cu care m-a rugat sa o ajut c-un tort. da’ sa nu fie complicat, sa nu fie greu, dac-ar putea nici sa nu ingrase. 🙂 mi-a trebui vreo juma’ de ora pana sa-mi amintesc de tortul mai sus numit sau descris in cele ce urmeaza. i-am trimis poze, a zis ca merge. i-am trimis lista cu ce-am nevoie sa cumpere, a cumparat. am ajuns la ea mai devreme sa ne apucam de treaba, m-a asteptat cu bere rece. actiunea a fost o placere, tortul un deliciu, da’ cam putin.

cu lectia invatata si cu lista-n dinti am plecat frumusel la cumparaturi cu o zi inainte de sf. alexandru; asa-mi place mie, tortul sa stea o zi la rece, oricare-ar fi el. mai mult pe fuga, am aruncat in cos:

500 gr alune de padure (crude); se pot folosi si nuci – am incercat ambele variante si-as merge mai repede pe nuci decat pe alunele de padure;

– vreo 800 gr fructe de padure; mergea si-un kil;

400 gr curmale fara samburi;

200 gr cacao;

2 avocado;

– ceva miere;

optional, ghid de injuraturi si pastile de nervi. si merlot!

blatul se face din toate alunele, jumatate din cantitatea de curmale si tot cam atat din cacao. se pun in blender si incepe distractia. pentru unii. cred ca ar fi interesant sa stropiti din cand in cand lamele blenderului, curmalele fac ca toata treaba sa devina destul de imputita pentru ca se lipesc si incetinesc teribil procesul de manufacturare al tortului; de aici si injuraturile. blenderul meu s-a si stricat (insert vorba lui teo).

se imparte compozitia, se intinde frumos in orice forma aveti placerea, se da la congelator pana se face crema sau chiar mai mult.

pentru crema aruncati in blender restul curmalelor, restul de cacao, cele 2 fructe de avocado si vreo 2 linguri de miere; eu am picurat si putin lapte, habar n-am de ce. a fost numa’ buna.

asamblarea-i simpla: blat, crema, fructe, blat crema, fructe, blat, crema, fructe.

a fost foarte bun cu sampanie rece si oameni dragi.

2 thoughts on “tort. pen’ ca pot. :)

Leave a Reply

